Saturday, August 22, 2009

林子祥 vs 童麗 - 每一個晚上 Everynight [1984 & 2006]

In memory of my departed best friend, this is one of his favour tune. Dedicated to him 2 versions. Cantonese by George Lam 林子祥 and Mandarin by Tong Li 童麗.
In her album "對話X-童麗與古筝的邂逅", she sang it with Guzheng(古筝), feeling so lonely, miserable and sad. In coincidence, both album covers are in Black & White, with Red small text.
R.I.P. Sidney!

Here's the lyric of Mandarin version:
我突然無言靜了下來細心把你望
只想再看一眼令我暖暖的眼光
在漫長漫長路上你我未相逢那天
今天的目光天天我會想千遍

已淡忘從前與你度過多少風與浪
往日種種歡笑時刻溫暖我心房
在漫長旅途無論你我未來在何方
一天的風在飛一天我不忘掉你

#每一個晚上 我將會遠望 無涯星海 點點星光
求萬里星際 引點你路 叮囑風聲代呼喚你千遍#

懷念綿綿無盡你和我即使分兩岸
此心也永跟你朝向遙遠的那方
寂寞的時候如果你要熱誠的眼光
只要你偶爾輕輕把我想一想

童麗 - 每一個晚上.7z (3'40")


林子祥 - 每一個晚上.7z (4'20")


pw: taperemastered.blogspot.com

No comments:

Post a Comment